torsdag 28. mai 2009

Siste innlegg fra New York Vikings

Da var vi kommet til slutten av studieåret og vi vil takke alle som har fulgt oss på bloggen vår. 
I morgen går flyet hjem til Norge for 5 av oss. Håvard og Anne reiser på søndag. Vi gleder oss alle nå til å komme hjem til kjente og kjære, kjent mat og sist men IKKE minst norske systemer. I dag har jeg betalt siste husleien som tok gode 6 timer. Alt kommer av at USA ligger så langt tilbake i tid så betalingsmåten de regner som den beste og mest pålitelige er sjekkvarianten. Ja, den vi la bak oss i Norge for 15 år siden, ja. Ja, den som baserer seg på å skrive på en lapp og håpe at pengene ikke forsvinner i posten, ja. I dette tilfellet hadde lappen forsvunnet så vi fikk $300 fee for vi ikke hadde betalt husleien, men etter jeg fikk tatt ut $5900 i cash gikk alt greit. Dette var et kapittel for seg selv da. Jeg eier to gyldige legitimasjoner som er passet mitt og førerkortet. Dessverre tar ikke bankene førerkortet som gyldig legitimasjon fordi utløpsdatoen for min del er i år 2083 og det er for lang fram, men et kredittkort jeg mottok i posten av jobben og som ikke har bilde, det er gyldig. Flott!
Vi fem gutta har, som dere har fått med dere, vært på ferie på vestkysten. Vebjørn skrev sist da vi var i San Diego. Etter det gikk turen til Las Vegas og 40 grader. Etter to netter og gambling kjørte vi videre til LA for å treffe familie av Kjensjord. Etter noen påspanderte margarita kjørte edrue Kjensord oss 30 minutter utfor byen for å finne ly for natten. 
Ola Gustav i kjent stil.
Dagen etter gikk turen videre til Santa Barbara. Det var en flott rolig by og jeg hadde mitt første nachspiel på standen, mens Vebjørn mistet mobil og lommebok på det samme stedet. 
Av naturlige grunner fant vi ikke igjen dette dagen etter så vi kjørte da like greit videre mot San Francisco langs Route 1. Etter et par dager og mange timer i bil kom vi til slutt til San Francisco med mange bratte bakker. Vi fikk besøkt Alcatraz også selv om vi måtte ut med 30 dollar ekstra per person enn først antatt. Vi måtte i tillegg innom en fantastisk kjedelig øy for å se hvordan det var der for 100 år siden. Etter 3 timer på den øya gikk turen til Alcatraz. Dette var høydepunket i SF for oss som vet hvem Al Capone og "Birdman" er.
Siste natt ble tilbringt på flyplassen på vegg-til-veggteppet. 
Nå er vi avslutningsfasen og prøver å få med oss alt uten at det blir så mye overlast, selv om det er mer eller mindre umulig etter 5 måneder med tilgang til billige klær og sko...
Da vil vi bare takke for oss i Apartment 5C i 22nd St og så sees vi snart hjemme.
-Erlend

2 kommentarer:

  1. HA! Siste innlegg! Da er dere snart hjemme igjen!! Er mange som gleder seg til å se dere igjen, blant annet meg;)
    Sees snart!

    SvarSlett
  2. Takk for en flott blogg gjennom 5 mnd, det har vært kjempeartig å følge dere :) God tur hjem! Sees snart :0)
    Mamma Anette

    SvarSlett