mandag 13. april 2009

Damebesøk!

Kaaaching! Blogginnlegg igjen! Endelig damebesøk! 3 av oss har venta lenge på besøk fra våre etterlengtede fruer fra Moderlandet og forrige lørdag kom de. Vi hadde i lang tid snakka om at vi skulle møte opp på flyplassen og møte de med åpne armer, men.... Den gang ei.. Kvelden i forveien var det også besøk i leiligheten av to som Ekholdt kjente fra Vestfossen pluss ei veninne av Anne. Anne og Anne Marte kom hjem fra Mexico denne fredagen og Anne Marte skulle sove over til Lørdag. Vi som skulle få besøk av damene neste dag hadde ingen planer om utagerende festing, men avstanden fra kosedrikking til konsumeringskonkurranse er altfor liten for unge gutter som oss. Egentlig var ikke dette et problem dagen derpå, det var mer tidsberegning som blei en smule feil. Når vi ankom USA i Januar brukte vi 1 time fra flyet landa til vi var ute av flyplassen. Vi tenkte at damene kom til å bruke lang tid, så da trengte vi ikke være der før kl 15, siden de landa kl 14.... Kl 13:30 fikk jeg melding av Nicky; "Hello New York". SHIT!! Vi hadde ikke akkurat kommet oss ut av leiligheten.. Èn hadde ikke engang kommet seg opp av senga. Jeg vil ikke nevne navn, men han het Anders. Vi kom oss ut i gata fort som svint. Planen var å ta pathen(subway) opp til flyplassen, men vi fant ut at det var det ihvertfall ikke tid til nå lenger. Huka tak i en taxi, men sjåføren ville ikke kjøre oss fordi skiftet hans straks var over. Vi fikk tak i en annen taxi, men han skulle ha 80 dollar for turen, noe vi trudde var ran. Planen blei da path igjen. Før vi kom oss til en undergrunnsstasjon fikk Seppo telefon. Damene var kommet igjennom papirmølla og hadde fått bagasjen, kl 13:50! 10 min før de egentlig skulle lande! Aj aj aj. Da måtte vi bare konstatere at slaget var tapt... Et par av oss rusla rundt i skam en halvtimes tid, men en måtte hjem og legge seg igjen. Vil ikke nevne navn, så la oss kalle han Per, men han heter egentlig Anders. Damene kom seg til leiligheten etterhvert, og selvom vi hadde stryki på alt som het velkomsteksamen så ville de allikevel både gi kos og kysse oss! For noen heldiggriser vi er!! Kanskje nok om den første timen nå?? Ok. Hold kjeft Halvard, det er ikke så kjedelig å lese. HEY! Simen! Ikke no ufint. SØY! Resten av Lørdagen gikk med til småtrasking i området og mye hvile pga tidsforskjell. På søndag våkna vi opp til knallvær! Digg! Har ikke hatt mange varme dager her i NY, så vi setter alltid pris på en godværsdag som de nordmenna vi er. Turen gikk til Central Park og etterhvert Battery Park. Mye gåing denne dagen, men var virkelig deilig ute i sola. På mandag stakk vi avgårde på shopping til Woodbury Outlet. 220 butikker 1 times kjøring fra NY. Stusselig vær denne dagen og egentlig litt stusselig salg på outleten, men noe fikk vi da kjøpt oss. Nei, jeg kjøpte INGEN brune ting faktisk. Tirsdag var det skoledag for min del, selvom det er damebesøk er det dessverre en del skolearbeid som må gjøres. Damene var på shopping og sightseeing på Manhattan. Nicky ramla "helt tilfeldigvis" bort i et 3 etasjers M&M shoppingcenter og fikk lurt med seg alle inn dit for å blakke seg på sjokolade og peanøtter. Onsdag! Skoledag igjen for undertegnede, mens Damene,Kjensjord og Seppola dro på museumstur og utforskelsestur. Valget falt på Museum of Natural History eller noe i den duren. Indianere og dinosaurer i vakker harmoni. De var også innom bydelen Little Italy og Chinatown. Torsdag! Denne dagen var jeg avgårde til FAA, Federal Aviation Administration, en tur arrangert av INCOSE, International Council of Systems Engineering. Moro! Fikk kikka på flere fly og helikoptre både utvendig og innvendig. Kikka på en 1,3 million pund tung maskin som simulerte flylandinger, et svært hus hvor de forska på flybranner, en helt nyutvikla software for værmeldinger +++ Var som en godtebutikk for en ingeniørstudent. Damene var på Ground Zero og gåtur rundt store deler av nedre Manhattan. Fredag! Tidlig opp! Denne dagen skulle vi avgårde til Washington DC, eller bare DC som de sier på folkemunne. Hadde bestilt hotellrom på forhånd, men bussbilletter skulle vi ta på sparket på morgenen. Vi var på nettet kvelden i forveien og fant en adresse hvor bussen skulle gå fra. Men.. Ingen buss der. Taxisjåføren som jeg, Nicky og Erlend hadde visste heldigvis om dette, så han kjørte oss til riktig plass. Sjåføren til Monica,Birgit og Anders hadde ikke peiling, så han fant ikke fram før rett før avgang. Den bussen som venta oss var en halvsliten kostemalt buss med en stor kinesisk plakat i frontvinduet. 100 kakletet kinesere utafor bussen og 1 skrikandes sinna kinesisk koordinatordame. Skeptisk.... Togbilletter kostet 72 dollar + tax hver vei, mens bussen kosta $35 tur/retur! Tax trur var jeg et ukjent ord. Kom oss på bussen etterhvert, sovna, og våkna opp i.................. DC!! Johoo! Vi klarte det! Fikk huka tak i taxi, fant fram til hotellet, fint hotell, fine rom og kjempe sol!! Masse gåing resten av dagen. Masse skulle ses. Det Hvite hus med den mørke presidenten, Senatet, det høye spisse monumentet +++. Kjempe fint vær hele dagen, så vi til og med litt farge i ansiktet! DEILIG middag og vin i Georgetown på kvelden. Kjensjord,Birgit,jeg og Nicky fikk også med oss litt av utelivet. Anders fant et sted som hadde livemusikk. Et band bestående av gamle,men fenomentalt flinke soul/jazz/blues musikere. ALLE på utestedet dansa og sang konstant, med unntak av fire nordmenn som lider av til dels firkanta DNA. Vi satt heller og drakk rom og Cola som inneholdt helt motsatt forhold rom/cola enn det vi er vant med fra Norge. God stemning!! På lørdag dro jeg, Nicky, Erlend og Monica tilbake til NY, mens Anders og Birgit skulle være igjen i DC til mandag grunnet familie/slekt besøk i DC. Lørdagskvelden i NY blei nokså fuktig og inneholdt blant annet minicurlingdrikkeleik, heftig tipsing til servitør, tulipangivning til uteliggere, mislykka dansetrinn, stjeling av Ketchup og til dels tvilsomme photo shoots. Vil ikke nevne navn, men Anders Apekatt var det ikke denne gangen. Søndag.. Seeeint opp. Så frisk og rask og trasking rundt i gatene. Jeg og Nicky var ovom Central Park en tur igjen, Times Square og lokalområdet. Mandag.I dag. Skoledag igjen for min del. Jeg satt hjemme og jobba med Ekholdt, Erlend var på skola mens Nicky og Monica stakk ut. Planen var Ellis Island, men fergekøen var så lang at det isteden blei subway til Brooklyn. De var også innom et kjent bakeri for å kjøpe cup-cakes. Mmmmmmmmm sier Nicky. Anne og Håvard kom hjem igjen i dag, de har vært på tur til Miami de siste dagene. Anders og Birgit kom seg også helskinnet hjem. I kveld hadde vi tenkt oss opp i Empire, men køen var nesten endeløs.. Blei heller en tur opp til Times Square i "mørket" og vi fant også fontena som er i introen til Friends. Trudde vi.. Når vi kom hjem fant vi ut at den befinner seg i Warner Bros Studio eller no. Nå er det kvelden! Har blitt seint... Nicky tvang meg til å skrive blogginnlegg.. Håper dere fant det interessant. Mamma, takk for geitost!!! God natt! -Vebjørn- (Pssst!! Og Nicole)

1. Kjempegøy med nytt blogginlegg!! Leste med stor spenning på hvordan det gikk med oppmøtet på flyplassen, men tror vel egentlig jeg skjønte tegninga allerede i begynnelsen av historien... Nå får dere kose dere masse med besøk og brunost. Og nyte tida mens jentene er der!! Også burde dere ta turen bortom Ellis Island, for å se om dere finner noen fjerne slektninger;-)

2. det var fint å lese om møte med jentene.. regner med, Vebjørn, at det skal koste deg dyrt at dere ikke rakk å møte Nicky på flyplassen, og det er nok fortjent!! Spennende at dere har vært i DC, kos dere de siste dagene, vi er tilbake fra familiesamlingen i Nederland, hvor dere begge var dypt savnet :)

3. Hei alle sammen! Jeg trodde du hadde lært det med å beregne tid, Vebjørn!? Dere har ihvertfall noen tålmodige damer!! Gøy å lese om alt (noe) dere finner på, det er dere veldig flinke til!
    Godt at Trineosten falt i smak:-)
    Mamma, Anette

4. Vebjorn, bombe! at du/dere ikke klarer a mote til riktig tid! hahaha. Det kommer du aldri til a laere deg ihvertfall.
    Og forresten, jeg vil ogsa til New York!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5. Jasså jasså! Urutt er vel bare ordet! :) Hehe.. Han prøvde nok å hustle dere han taximannen ja.. Var det JFK eller Newark.. Hvis det er JFK, så koster det bare 55 dollar.. Men mulig 80 til Newark.. Men jeg tror selvsagt ikke det skjedde noe ufint ved mottagelse Vebjørn! ;) Sånn er da ikke jeg!!!

6. Var Newark. 80 dollar er kanskje litt mer enn snittet, men koster ca det uansett, men det trudde ikke vi på. Vi betalte vel 45 fra JFK trur jeg. Neida, du er ikke i nærheten av ufin du.

7. Syns alle dere er så sinnsykt gode til å skrive!!
    Jeg gleder meg hver gang det har kommet nye innlegg:)